خدمات بیمه پرسنل
خدمات بیمه پرسنل:
کارفرمایان کارگاههای حقیقی مشمول قانون باید ظرف مدت ۱۵ روز ازتاریخ تاسیس به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع درمحدوده عملکرد کارگاه مراحعه کنند ومدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها می باشد، به شعبه تحویل داده و کد کارگاه دریافت نمایند.
مدارکی که می تواند ملاک کارفرمایی شخص باشد:
جواز کسب صنقی معتبر (دائم یا موقت) یا هر گونه اجازه کار از مراجع ذیصلاح
پروانه تاسیس یا بهره برداری
اسناد مالکیت یا اسناد احاره و یا صلح نامه کارگاه(اعم از رسمی یا عادی)
تایید اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربطوه مبنی بر کارفرمایی و بهره برداری کارگاه
شعبه تامین اجتماعی ، پس از شناسایی کارگاه و تعداد کارگران شاغل در آن ، پرونده کارگاه را تشکیل داده و شماره کارگاه را به آن اختصاص خواهد داد.
کارفرما می بایستی هر ماه لیست کارگران یا کارمندان مشمول قانون تامین اجتماعی که در استخدام یا در اختیار دارند صرف نظر از نوع قرارداد و کار و ترتیب استخادم و نحوه پرداخت حقوق و مزایا در مهلت مقرر در قانون (حداکثر تا آخرین روز ماه بعد) به سازمان ارسال نماید.
به هنگام تحویل اولین لیست ، باید اصل و تصویر شناسنامه تمام کارکنان کارگاه به واحد نام نویسی شعبه ارایه شود و ضمن دریافت شماره بیمه ، این شماره در لیست های ماهانه در مقابل نام افراد درج گردد تا بیمه شدگان بتوانند از خدمات بیمه استفاده نمایند.
لازم است یادآوری شود که در هنگام نقل و انتقالات کارگاه، دریافت مفاصاحساب از شعبه تامین اجتماعی لازم است.
مدارک لازم برای کارفرمای شرکت های حقوقی:
نامه جهت اعلام راه اندازی شرکت
روزنامه ای رسمی مبنی بر آگهی ثبت تاسیس شرکت
اساسنامه شرکت
عکس سند مالکیت یا اجاره محل شرکت
مدارکی همچون اظهارنامه ثبت و کلیه مدارک تاسیس
مدارک شناسایی مدیران شرکت