Search

نتایج بیشتر

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
فرم ثبت درخواست
تماس با ما
  • مشاوره 88990661 (۰۲۱)
Menu
  • صفحه نخست
  • خدمات
    • Close
    • خدمات حسابداری
      • Close
      • حسابداری صنعتی
      • حسابداری پیمانکاری
      • بازرگانی
      • خدماتی
      • مشاوره مالی
      • اعزام حسابدار
      • تجزیه و تحلیل صورت های مالی
      • Close
    • خدمات مالیاتی
      • Close
      • اظهار نامه ارزش افزوده
      • صورت معاملات فصلی
      • اظهار نامه عملکرد
        • Close
        • اشخاص حقیقی
        • اشخاص حقوقی
        • Close
      • مالیات حقوق
      • گواهی ارزش افزدوه
      • کد اقتصادی
      • مستغلات
      • انحلال شرکت
      • لوایح مالیاتی
      • Close
    • خدمات مشاوره مالیاتی
    • خدمات حسابرسی
      • Close
      • گزارش مالی
      • صورت های مالی
      • حسابرسی داخلی
      • Close
    • خدمات امور ثبتی
      • Close
      • ثبت شرکت
      • آگهی تغییرات
      • ثبت برند
      • ثبت لوگو
      • کارت بازرگانی
      • دفاتر قانونی
      • Close
    • خدمات بیمه
      • Close
      • خدمات بیمه پرسنل
      • خدمات بیمه پیمانکاری
      • کد کارگاهی
      • تنظیم لوایح بیمه
      • Close
    • Close
  • ثبت درخواست
  • درباره ما
    • Close
    • درباره ما
    • هیات مدیره
    • مشتریان ما
    • Close
  • تماس با ما
    • Close
    • تماس با ما
    • دعوت به همکاری
    • Close
  • اخبار و مقالات


دسته بندی های مرتبط با این مطلب
  • خدمات امور ثبتی
  • دفاتر قانونی
  • کارت بازرگانی
  • ثبت لوگو
  • ثبت برند
  • آگهی تغییرات
  • ثبت شرکت
همه خدمات ساینا
  • امور ثبتی
  • بیمه
  • حسابرسی
  • خدمات حسابداری
  • مالیاتی
  • مشاوره مالیاتی
آخرین مطالب سایت
حساب های بانکی تجاری
ثبت‌های ذخیره مالیات
چگونگی بهره مندی از معافیت مالیاتی
مشاهده همه مقالات
خانه / امور ثبتی / دفاتر قانونی

دفاتر قانونی

دفاتر قانونی :

کلیه عملیات های مالی در شرکت های و بنگاههای اقتصادی بعد از تایید توسط مدیریت شرکت باید در محل مناسبی که قانون تعیین کرده است ثبت و نگهداری شود . قانون برای ثبت و نگهداری مراودات مالی شرکتها دفاتر قانونی را ارائه کرده و صاحبان بنگاههای اقتصادی موظف هستند رویدادهای مالی خود را فقط در این دفاتر ثبت نمایند.
دفاتر قانونی انواع مختلفی دارند و هر کدام برای امر به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند .دفاتر قانونی به صورت کلی به دو نوع دفاتر رسمی و دفاتر غیر رسمی تقسیم میشوند.

دفاتر قانونی و رسمی:
دفتر کل و دفتر روزنامه هر دو دفاتر رسمی و قانونی هستند
دفاتر غیر رسمی:
دفتر معین جزو دفاتر قانونی بوده اما غیر رسمی می باشد .
در ابتدا به تعریف دفاتر رسمی و قانونی و نحوه استفاده از انها و کاراییشان می پردازیم و سپس به سراغ دفاتر غیر رسمی خواهیم رفت .
دفتر روزنامه:
دفتر روزنامه دفتری است که ثبت تاریخ و روز رویدادهای مالی در آن اهمیت ویزه دارد . در واقع دفتر روزنامه دفتری است که کلیه رویدادهای مالی شرکت ها و موسسات اقتصادی به ترتیب تاریخ و شماره در ان ثبت میشود . در دفتر روزنامه جزییاتی از قبیل بدهکار ، بستانکار ، شماره سند ، شرح مختصر رویداد مالی نوشته میشود .دفتر روزنامه خودش بر دو نوع است:
تمامی معاملات و عملیات های مالی در آن ثبت میشود دفتر روزنامه عمومی:

دفتر روزنامه اختصاصی:
دفتری است که به تفکیک نوع معامله مورد استفاده قرار میگیرد . مثلا دفتر روزنامه برای عملیات های مالی خرید ، دفتر روزنامه برای عملیات های مالی فروش ، دفترروزنامه پرداخت های نقدی ، دفتر روزنامه دریافت های نقدی ، دفتر روزنامه پرداخت های غیر نقدی و چک ، دفتر روزنامه دریافت های غیر نقدی و چک و غیره
دفتر کل:
دفتر کل دفتری است که تمام عملیات های مالی ثبت شده در دفتر روزنامه به ان منتقل میشود . دفتر کل این قابلیت را دارد که با توجه به نحوه نگارش آن شما میتوانید صورت های مالی و مانده حساب را از آن بدست آورید . برای هر حساب به طور جداگانه در دفتر کل یک صفحه وجود دارد و کلیه حساب های دفتر روزنامه باید تا پایان هر ماه و یا حداکثر پانزدهم ماه بعد به دفتر کل منتقل شود .در دفتر کل جزییاتی شامل شماره ، تاریخ ، بدهکار ، بستانکار ، مانده نوشته میشود . ستونی دیگری به نام تشخیص در دفتر کل وجود دارد که پس از ثبت اطلاعات بدهکار و بستکار در آن میتوانید با کسر این دو از هم مانده گرفته و در ستون تشخیص وضعیت نهایی بدهکاری و بستانکاری حساب مربوطه را مشخص کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقیقی):
۱- کپی کارت ملی متقاضی
۲- کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقوقی):
۱- کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
۲- کپی روزنامه تاسیس شرکت
۳- کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
۴- وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.

در انتها خاطر نشان می شویم ، کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تیم مجرب ثبت شرکت ساینا تراز انجام می شود.
برای این منظور می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. ۴ -۰۲۱۶۶۵۱۳۸۰۲

کلید واژه ها
برچسب‌ها:آگهی تغییرات, ثبت برند, ثبت شرکت, ثبت لوگو, دفاتر قانونی, کارت بازرگانی چهارشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ , ۲۲:۲۹:۵۰
آدرس:
میدان فاطمی، خیابان جهانمهر ،نبش بوعلی سینا غربی،پ ۷ ، طبقه دوم.
ایمیل:
sayna.financial@yahoo.com
مشاوره رایگان:
۵ – ۸۸۹۹۰۶۶۱ - 021

خدمات

  • حسابداری
  • مالیاتی
  • مشاوره مالیاتی
  • حسابرسی
  • امور ثبتی
  • بیمه

آخرین اخبار و مقالات

  • هزینه های غیرقابل قبول اداره مالیات
  • قابل توجه صاحبان مشاغل/مودیان اشخاص حقیقی
  • مودیان مالیاتی چنانچه در حین ثبت...
  • جهت جلوگیری از جرائم سنگین مالیاتی...
  • بازگشت ارز حاصل از صادرات از ابتدای سال رونق گرفت
  • تقویم مالی سال 98...

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • تقویم مالیاتی

پیام به کارشناس

بالا

کلیه حقوق مادی و معنوی وب‌سایت برای شرکت ساینا تراز ایرانیان محفوظ می‌باشد .

طراحی سایت : اسپیناس وب

تماس سریع